Наразі в цьому довіднику є 24 термінів, що починається з літери С.
С
Самовиховання
систематизована і цілеспрямована діяльність особистості, спрямована на формування й удосконалення її позитивних якостей та подолання негативних.
Самоосвіта
Цілеспрямована пізнавальна діяльність, керована самою особистістю; придбання систематичних знань у будь-якій галузі науки, техніки, культури й т.д.
Сертифікація
Процедура визначення відповідності професійно важливих властивостей фахівця, його компетенції тощо вимогам, що надані у нормативних документах, в яких відображені вимоги до його кваліфікації.
Синтез
метод, який передбачає мисленнєве або практичне поєднання виділених аналізом елементів чи властивостей предмета, явища в одне ціле.
Система освіти
сукупність закладів освіти, наукових, науково-методичних і методичних установ, науково-виробничих підприємств, державних і місцевих органів управління освітою та самоврядування в галузі освіти.
Сім'я
соціально-психологічне об'єднання близьких родичів (батьків, дітей, бабусь, дідусів), які живуть спільно і забезпечують біологічні, соціальні й економічні умови для продовження роду.
Скаутизм (від англ. scout-розвідник)
одна із систем позашкільного виховання, що є основою діяльності дитячих і юнацьких скаутських організацій. Виник на початку XX ст. Скаутські організації для хлопчиків (бойскаутів) і для дівчаток (герлскаутів) діють окремо.
Скрайбінг
Новітня техніка презентації. Мову оратора ілюструють у режимі реального часу, створюючиефект паралельного проходження". Графічний ряд фіксують на ключових моментах відеоряду."
Смаки естетичні
стійке, емоційно-оцінне ставлення людини до прекрасного, що має вибірковий, суб'єктивний характер.
Совість
категорія етики, що характеризує здатність людини здійснювати контроль за власною діяльністю, давати об'єктивну оцінку своїм діям.
Спеціальність
необхідна для суспільства обмежена галузь застосування фізичних і духовних сил людини, що дає їй можливість отримати необхідні засоби для життя; комплекс набутих людиною знань і практичних навичок для заняття певним видом діяльності.
Спілкування педагогічне
система органічної соціально-психологічної дії вчителя-вихователя і вихованця у всіх сферах діяльності, що має певні педагогічні функції, спрямована на створення оптимальних соціально-психологічних умов активної та результативної життєдіяльності особистості.
Спостереження
метод навчання, який передбачає сприймання певних предметів, явищ, процесів у природному й виробничому середовищі без втручання ззовні у ці явища і процеси.
Справи колективні і творчі
форма позакласних виховних заходів, у підготовці та проведенні яких беруть участь усі члени дитячого колективу, причому кожен учень має змогу виявити і розвинути свої творчі інтереси та можливості.
Стадійність розвитку колективу
вираження внутрішньої діалектики його становлення, в основу якої покладено рівень взаємовідносин між вихователем і вихованцями, між членами колективу.
Стиль авторитарний (від фр. autoritaire-владний, лат. auc-toritas-влада, вплив)
стиль спілкування, що ґрунтується на беззаперечному підкоренні окремої людини або колективу владній особистості.
Стиль демократичний (від гр. demokratia-влада народу, народовладдя)
врахування думки й волі колективу в організації життєдіяльності вихованців.
Стиль ліберальний (від лат. liberalis-вільний)
безпринципне байдуже ставлення до негативних дій вихованців, потурання учням.
Сторітелінг
Найкращий спосіб презентувати власну ідею чи себе, передати знання чи мотивувати діяльність -розповісти історію (Девід Армстронг). Метод донесення інформації до аудиторії у смішних, зворушливих або повчальних історіях із реальними або вигаданими персонажами.
Структура процесу виховання
логічно взаємопов'язані компоненти, які забезпечують процес формування особистості: оволодіння правилами та нормами поведінки, формування почуттів і переконань, вироблення вмінь і звичок у поведінці, практична діяльність у соціальному середовищі.
Структура процесу уміння
низка взаємопов'язаних і взаємозумовлених компонентів: сприймання (безпосереднє, опосередковане), розуміння (усвідомлення, осмислення, осяяння), запам'ятовування, узагальнення і систематизація, застосовування, дієва практика як поштовх до пізнання і критерій істинності здобутих знань.